مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: مشکل کمبود آب شرب سه روستای بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان با اصلاح شبکه آب روستایی و احیا و حفر یک حلقه چاه جدید برطرف شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۱۰
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، رضا حسن‌زاده اظهار کرد: برای برطرف‌کردن کمبود آب شرب در سه روستای " کهجه، استای و پشته " به‌صورت مشارکتی با اهالی این مناطق بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

 وی افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب بیش از هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان مرزی تایباد برطرف خواهد شد.

 مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای"بهلول‌آباد و پل بند" از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز بیشترین تنش آبی را دارند.

 حسن‌زاده اعلام کرد: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تأمین می‌شود. برای تأمین آب شرب پایدار در شهر "کاریز" طی پنج سال و در شهر "مشهد ریزه" طی هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

 وی به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

 شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد. آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار